Türkçeyi doğru ve etkili kullanma yetkinliği, sistemli/eleştirel okuma alışkanlığı, derinlikli metin çözümleme becerileri kazandırmak ve sanatsal yeteneklerin ortaya konması için fırsatlar yaratmak üzere; Türk dilinin ve edebiyatının gücünü, zenginliğini anaokulundan 12. sınıfa kadar bütünlük gösteren bir programla öğretmek; öğrencilerin “okuma-yazma-dinleme-konuşma” becerilerini en mükemmel düzeye taşımak; YKS gibi belirleyici sınavlarda başarılı sonuçlar alınmasını sağlamak; ulusal ve evrensel değerleri Türk ve dünya edebiyatının seçkin örneklerini çözümleme/yorumlama yoluyla benimsetmek; kendini etkili biçimde, özgürce ve sanatla ifade eden bireyler yetiştirmek temel hedeflerimizdir.
Ana dilde yetkinleşme, bireyin sosyal bir varlık olarak toplumda yer edinebilmesini, evreni algılamasını ve yorumlamasını, özgür ve eleştirel düşünebilmesini sağlar. Edebiyat da tarihe ve topluma tanıklık ettiği gibi insanları düşünme, sorgulama ve araştırmaya yönelterek kişisel gelişimin kapılarını açar. Okumak, düşünmenin; düşünmek, üretmenin; üretmek de başarının temelini oluşturur. Ailede başlayan ve ilköğretimde temellendirilen dil kullanımı ve edebiyat sevgisinin bilinçle kavranacağı lise yıllarında bu süreç, Antalya Koleji Okullarında şu çalışma ve etkinliklerle sağlamlaştırılmaktadır:
- Türkçenin köklü bir dil ailesinden geldiğini göstermek üzere tarihsel gelişimini kavratma,
- Yazarken ve konuşurken Türkçenin yazımına, telaffuzuna özen gösterilmesini; dil varlığımızın, değeri bilinerek, tüm zenginliğiyle kullanılmasını sağlama,
- Toplumsal değerlerimizi benimsetme, kültürel zenginliklerimizle onurlanmanın ulusal varlığımızın devamı için önemini fark ettirme,
- Metinlerin özelliklerinin ve anlamlarının tam olarak kavranabilmesini sağlamak amacıyla sanatsal eserler ile düşünsel eserleri inceleme yöntemlerini öğretme; metin çözümleme yoluyla okunan, dinlenen her metnin taşıdığı pek çok anlama ulaşılabilmesini sağlama,
- Bilimsel, eleştirici, doğru, yapıcı ve yaratıcı düşünme alışkanlığı ile araştırma, tartışma, değerlendirme, yorumlama ve sorgulama gücü kazandırma,
- Özel ilgi ve yeteneklerin geliştirilmesine destek olma, ortam hazırlama,
- Türk edebiyatının tarihsel gelişimini seçkin eserler aracılığıyla kavratabilme,
- Türk ve dünya edebiyatının edebî örneklerini çözümleyip yorumlayabilme ve karşılaştırma yoluyla tanıtma,
- Disiplinler arası ilişkileri neden-sonuç bağlantısıyla kurabilmelerini sağlama,
- Farklı etkinlikler yoluyla kişisel gelişim süreçlerine katkıda bulunma, yaratıcılıklarını artırma; çeşitli sanat alanlarının bilinçli izleyicileri olmalarını sağlama,
- Şiir ve diğer yazınsal türlerde açılan yarışmalara katılmaya özendirme,
- Her sınıf düzeyinde ortak okuma yapma; her ay bir kitap üzerinde inceleme, yorumlama, farklı görüşlerle tartışma yapma ve inceleme-değerlendirme yazma,
- Öğrencilerimizi kitap dolu bir dünyada yaşamaya alıştırma ve okul ortamında yazarlarla buluşturmak üzere kitap fuarları düzenleme, söyleşi ve imza olanağı sağlama,
- Tiyatroya gitme alışkanlığı kazandırma, okulda sergilenmek üzere tiyatro çalışmaları yapma,
- Sunum, proje çalışması, kitap tanıtımı, tiyatro ve müze, kütüphane gezileri ile sosyal-kültürel gelişimlerini destekleme,
- Kutlama ve anma törenlerine, ulusal bayramlara pek çok öğrenciyle, hatta öğrencilerin kendi ürettikleriyle katılarak duygusal-düşünsel anlamda ortak duygu ve coşkular oluşturma; edebiyatın anlattığı tarihin içinden geçmişimizi yakından tanımayı ve anlamayı sağlama,
- Estetik duyarlığı geliştirmek üzere şiir dinletileri hazırlama; dilin yetkin kullanımının belleklerde yer etmesini sağlama,
- Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yarışmalarıyla bir kitleye hitap etme alışkanlığı kazandırma,
- Münazara yarışmalarıyla düşünceleri etkili biçimde savunabilme, karşı görüşleri çürütme yeteneği geliştirebilme,
- Etüt olanağı sunma; ders saatleri dışında gerek duyulan konularla ilgili bireysel çalışmalar yapma,
- Derslerde verilen temel bilgileri sınavlara yönelik çalışmalarda kullanma; bu sınavların hazırlığına destek olma; doğru çalışma ve hızlı, doğru okuyup anlama yoluyla başarılı olmalarını sağlama…
ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Hazırlık sınıfı:
Türkçe dersinde temel amaç; öğrencilerimizin Türk dilinin ve edebiyatının dünya kültürü içindeki yerini ve önemini kavramalarına zemin hazırlamak; duygularını, düşüncelerini, yaşadıklarını en doğru ve etkili biçimde ifade edebilen bireyler haline gelebilmelerini sağlamak; edebi türleri özellikleriyle tanıtmak; yoğunlaştırılmış yabancı dil öğrenimi gören öğrencilere özellikle dil bilgisi konularına ağırlık vererek destek olmak; Türk dilinin özelliklerini, inceliklerini kavratmaktır.
9.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı:
Hedef; edebî metinlerin özellikleri ile sanatsal ve öğretici metinleri inceleme yöntemlerini öğretmek; doğru ve etkili iletişimin özelliklerini, önemini kavratmak; Türk dilinin köklü bir dil ailesinden geldiği bilincini aşılamak; yazarken ve konuşurken Türkçenin yazımına, telaffuzuna ve estetik inceliklerine özen gösterilmesinin gereğini benimsetmek; sözcük, cümle, paragraf bilgileri kazandırarak okuma-yazma zevk ve alışkanlığı edinilmesini sağlamaktır.
10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı:
Ortak millî kültür değerleri taşıyan eserlerden yararlanarak Türk toplumunun temel değer hükümlerini benimsetmek; Türk Edebiyatının tarihî gelişimini “Destan Dönemi Türk Edebiyatı”ndan “ Batı Etkisindeki Türk Edebiyatı”na kadar öğretmek; sunum hazırlama yöntemlerini, anlatım özelliklerini ve türlerini kavratarak duyduklarını, gördüklerini, düşündüklerini, anladıklarını söz ve yazı ile planlı, etkili, akıcı ve anlaşılır bir şekilde ifade etme yeteneğini geliştirmek; hür ve sistemli düşünme alışkanlığı, araştırma, tartışma, değerlendirme, yorumlama, çözümleme, sentez becerisi ve yaratıcılık kazandırmak amaçlanır.
11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı:
Edebiyatımızın “Batı Etkisindeki Türk Edebiyatı’ndan” “Cumhuriyet Edebiyatı” dönemine dek gelişimini güçlü örnekler, önemli temsilciler yoluyla öğretmek; metinler aracılığıyla edebî zevk oluşturmak; öğretici metinleri ve sözlü anlatım türlerini özellik ve örnekleriyle kavratmak; ifade yeteneklerini geliştirmek; Türk ve dünya edebiyatından çeşitli örnekleri karşılaştırmak yoluyla tanımalarını sağlayarak birikim oluşturmalarına yardım etmektir.
12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı:
Cumhuriyet ile başlayan ve günümüze kadar gelen edebiyatımızı biçim, içerik ve estetik değerler bakımından tanıtmak; edebî zevkin, sanatsal bakış açısının ve entelektüel birikimin oluşmasını sağlamak; sanatsal metinleri ve sözlü anlatım türlerini Türk ve dünya edebiyatından seçilmiş güzel örneklerle kavratmak; bilimsel yazıların özelliklerini öğretmek; öğrencilerin yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak; onlara, kendilerini sözlü ve yazılı olarak en etkili biçimde ifade edebilme gücü kazandırmaktır.
Antalya Koleji Okullarında Türk Dili ve Edebiyatı derslerinin etkinliklerinde; anlatma, tartışma, örnekleme, beyin fırtınası, dinleme/izleme, soru-yanıt, yaratıcı drama ve grup çalışmaları, elektronik sınıf etkinlikleri, test çalışmaları gibi öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri kullanılır.
Ders Materyalleri
- Sözlük ve Yazım Kılavuzu
- Deyimler ve Atasözleri Sözlüğü
- Antolojiler
- Ders Kitabı
- Çalışma Kitabı
- Ders kitaplarını destekleyecek içerikte çeşitli türlerde metinler, kitaplar
- Türk ve dünya edebiyatının ünlü eserlerinden uyarlanan filmler
- Türk ve dünya edebiyatının seçkin örnekleri ile klâsikler
- Öğretim programlarıyla ilgili müzik, şiir ve belgesel arşivleri
- Ders konularını destekleyecek özellikte resimler, karikatürler ve fotoğraflar
- Konularla ilgili gazete ve dergiler
- Elektronik (Akıllı) tahta
- Etimoloji Sözlüğü
- Osmanlıca Sözlük
- Edebiyat Terimleri Sözlüğü
- YKS için yaprak testler, soru bankaları
Matematik Dersinin Önemi
Matematik, yeni bilgilerin elde edilmesi, elde edilen bilgilerin açıklanması, denetlenmesi ve sonraki kuşaklara aktarılmasında yer ve zamana bağlı olmayan güvenilir bir araçtır. Matematiğin evrensel bir dili vardır. İnsanın doğa ile ilişkilerini denetleyebilmesi, düşünmesi, gerçeği görmesi nedeniyle hayat bir matematiktir. Matematik, bilim ve teknolojinin vazgeçilmez bir aracıdır.
Matematik bilimi, akıl yürütme ve problem çözme sanatıdır. Yaşadığımız dünyayı ve evreni doğru değerlendirmenin ilk koşulu, bilimi yeterince anlamaktan geçer. Buda pozitif ve sosyal bilimlerin temeli olan matematik bilimine gereken önemi vermekle gerçekleşir. Matematik bilimi, akıl yürütme ve problem çözme sanatıdır. Yaşadığımız dünyayı ve evreni doğru değerlendirmenin ilk koşulu, bilimi yeterince anlamaktan geçer. Buda pozitif ve sosyal bilimlerin temeli olan matematik bilimine gereken önemi vermekle gerçekleşir.
Matematik Dersinde Amacımız
Matematik bölümü olarak amacımız, öğrencilerimizin matematiğin hayatın içinde olduğunu, matematiksel düşünmenin günlük yaşamın içinde karşılaşılan her problemin çözümünde kendilerine yardımcı olacağını fark etmelerini sağlamaktır. Matematiği öğrenen bireyler, düşünme biçiminde farklılık kazanır, ufku genişler, analitik bir bakış açışı kazanır.
Matematik Bölümü Olarak Hedeflerimiz
Öğrencilerimizin;
- Düşünme biçiminde farklılık yaratmak,
- Değişkenler/olaylar arasındaki bağlantıları kurabilme, görebilme yeteneğini geliştirmek,
- Olay, durum ve problemlere değişik açılardan bakabilmelerini sağlamak,
- Yaşamda karşılaşılan problemleri analitik olarak yorumlayarak bir yaklaşım kazanmalarını sağlamak,
- Problem çözme becerilerini, eleştirel düşünme becerilerini, iletişim becerilerini, yaratıcı düşünme becerilerini, yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırarak kavramsal ve zihinsel gelişimlerini artırmak,
- Hayata pozitif bakmalarını ve çözüm odaklı olmalarını sağlamak,
- Düşünme güçlerini geliştirmek ve matematiği güç, karmaşık ve soyut algılanış biçiminden kurtarmalarını sağlamak,
- Matematiğin yaşamdaki yerini görebilmelerini sağlamak,
- Neden-sonuç ilişkisi kurma gücünü geliştirmek,
- Bilgiyi transfer etme ve uygulama gücünü geliştirmek, çabuk ve doğru karar verme gücünü geliştirmek,
- Kişisel ve sosyal gelişimlerine yardımcı olmak, kendine güven duygusunu geliştirmesini sağlamak, araştırma ve işbirliği içinde çalışma becerilerini artırmaktır.
Matematik eğitim-öğretim programımızla hedefimiz, öğrencileri kendilerini çevreleyen fiziksel ve sosyal dünyayı anlamada yardımcı olacak bilgi ve beceriler ile donatmaktır. Bundan dolayı ” insanın kazanım düzeyleri nasıl ölçülürse öyle öğrenir.” gerçeğinden hareketle öğrencilerimizde çağın gereksinimlerine uygun becerileri kazandırmaktır.
Matematik eğitimimizle öğrencilerimizin;
Lise Matematik eğitim programımız, “Her genç matematiği öğrenebilir.” ilkesine dayanmaktadır. Bundan dolayı matematik eğitimimizle öğrencilerimizin;
- Neden – sonuç ilişkisi kurma gücünü geliştirmeyi,
- Değişkenler/olaylar arasındaki bağlantıları kurabilme, görebilme yeteneğini geliştirmeyi,
- Transfer etme ve uygulama gücünü geliştirmeyi,
- Olay, durum ve problemlere değişik açılardan bakabilmelerini sağlamayı,
- Yaratıcı düşünce gücünü geliştirmeyi,
- Yorumlama gücünü geliştirmeyi,
- Yaşamda karşılaşılan problemleri çözmede bir yaklaşım kazandırmayı,
- Çabuk ve doğru karar verme gücünü geliştirmeyi,
- Tahmin ve kendini kontrol gücünü geliştirmeyi,
- Kişisel ve sosyal gelişimlerine yardımcı olmak, kendine güven duygusunu geliştirmeyi,
- Araştırma ve işbirliği içinde çalışma becerilerini artırmayı hedeflemekteyiz.
9, 10, 11 ve 12. sınıf matematik öğretim programlarımız MEB’in öğretim programları esas alınarak
hazırlanmıştır. Anadolu Lisemiz, Hazırlık Sınıfı Bulunan Özel Anadolu Lisesi olduğu için Anadolu lisemizde matematik dersi İngilizce olarak yapılmaktadır.
Matematik Derslerinde Yapılan Çalışmalar
- Öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan fasikül ve çalışma kâğıtları ile sınıf içi çalışmalar desteklenmektedir.
- Matematik derslerinde Tablet PC, Cabri il Plus, Cabri 3D, Geogebra gibi çeşitli bilgisayar programları ile öğrencilerin somut düşünme süreçleri pekiştirilmektedir.
- Her sınıf seviyesinde belirli periyotlarla Konu Tarama, TYT ve AYT deneme sınavları yapılarak öğrencilerimiz üniversite giriş sınavına hazırlanmaktadır.
- İzleme, geri bildirim, düzeltme ve yönlendirme sistemi kurulmuş, öğrenme eksikliklerinin anında giderilmesi ve ortalamanın üstündeki öğrencilerin çeşitli etkinliklere yönlendirilmeleri sağlanmaktadır.
- Çeşitli etkinlikler, projeler ve yarışmalar (Okul içi, il ve ilçe çapındaki yarışmalar, TÜBİTAK ve proje çalışmaları) aracılığıyla öğrencilerin işbirliği içinde çalışma becerileri ve paylaşma duyguları geliştirilmektedir.
- Ortalamanın altında kalan öğrencilerin öğrenme eksikliklerinin giderilmesi için gerekli önlemler alınmakta, etüt çalışmaları yapılmaktadır.
Geometri ve Analitik Geometri
Geometri dersi, öğrencinin temel becerileri kazanmasına büyük katkı sağlamaktadır. Bu beceriler:
- Akıl yürütme ve ispat yapma
- Problem çözme
- İlişkilendirme
- İletişim
- Eleştirel düşünme
- Yaratıcı düşünme
- Araştırma-sorgulama
- Bilgi teknolojilerini kullanma
Yeni yapılandırmacı eğitimde; geometriye yaklaşım yöntemleri değişmekte olup, bu yöntemleri
kullanarak, anlamlı öğrenmeyi ön plana çıkarmayı hedeflemekteyiz. Kazanım odaklı öğrenmeyi sağlamak için geometriye yaklaşımımız:
1) Aksiyomatik(Sentetik) yaklaşım
2) Vektörel yaklaşım
3) Analitik yaklaşım
Şeklinde bütüncül olarak yürütülmektedir.
Geometri Dersi Hedeflerimiz;
- Geometrinin; postulat, varsayım, teorem silsilesiyle yapılandığının farkına varabilen,
- Tümevarım ve tümdengelim yöntemleri kullanarak geometrik çıkarımlar yapabilen,
- Yeni müfredat programına göre, Geometri dersi içinde işlenecek olan analitik geometri dersi konuları ile bütünlüğü sağlamak,
- Geometrik şekillerin analitik düzlemdeki görüntülerini kavramalarını sağlamak,
- Geometrik şekilleri algılayabilen, karşılaştırma ve sınıflandırma yapabilen,
- Modeller kurarak geometri uygulama becerisini geliştirebilen,
- Geometrik problemleri cebirsel problem haline dönüştürerek ve çözümlerine geometrik yorumlar getirebilen,
- Araştırma yapma, bilgi üretme ve bilgiyi kullanma becerisini geliştirebilen,
- Geometriye yönelik olumlu tutum geliştirebilen,
- Geometri dersini diğer disiplinler ile ilişkilendirebilen bireyler yetiştirmektir.
9, 10, 11 ve 12. sınıf geometri programlarımız MEB’ in öğretim programlarına bağlı kalınarak
hazırlanmıştır. Anadolu liselerimiz kolej statüsünde olduğundan Geometri eğitimi İngilizce yapılmaktadır.
Geometri Dersinde Yapılan Çalışmalar;
- Öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan çalışma kâğıtları ile sınıf içi çalışmalar desteklenmektedir.
- Geometri derslerinde Cabri1il Plus, Cabri 3D, Geogebra gibi çeşitli bilgisayar programları ile öğrencilerin somut düşünme süreçleri pekiştirilmektedir.
- Her sınıf seviyesinde belirli periyotlarla Konu Tarama, TYT ve AYT deneme sınavları yapılmaktadır.
- Ortalamanın altında kalan öğrencilerin eksiklerini tamamlamak amacıyla, etüt çalışmaları yapılmaktadır.
Fen dünya üzerindeki bütün kültürlerde uzun bir tarihi geçmişi olan, farklı kültürlerden birçok insanın katkıda bulunduğu, kendine özgü özellikleri olan bireysel ve sosyal bir faaliyettir. Fen, aynı zamanda merak, yaratıcılık, hayal gücü, sezgi, inceleme, gözlem yapma, deney yapma, delilleri yorumlama ve deliller ile yorumlar üzerinde tartışmaya dayanan bir öğrenme yoludur. Fen; fiziksel, biyolojik ve teknolojik dünyayı yorumlamak, açıklamak ve tahmin etmek için kavramsal ve teorik bir temel sağlar.
Fen’in amacı dünyayı anlamaya ve açıklamaya çalışmaktır; teknolojinin amacı ise insanların ihtiyaçlarını gidermek ve yaşam koşullarını iyileştirmek için çözümler bulmaktır. Düşünen, bilgiye ulaşabilen, teknolojik bilgi üretebilen, yaratıcı bireylerin yetiştirilmesinde fen derslerinin önemi büyüktür. Araştırma ve deneylerle desteklenen fen dersleri öğrencilerin fen derslerine ve teknolojiye olan ilgisini artırır. Fen öğrenmede istekli ve ısrarlı olmalarını sağlar. Yaşamın her alanında beklenen hızlı değişime karşı durmak mümkün olmayacağı için, bu değişimle birlikte değişmek zorunlu hale gelmektedir.
Yeni yüzyılın insanı, geniş düşünce ufkuna sahip, bireysel yeteneklerini geliştirebilen, inisiyatif kullanabilen, çok yönlü, araştırmacı, değişime ve hıza uyum sağlayabilen insan olacaktır. Antalya Koleji Okulları’nda Fizik, Kimya, Biyoloji derslerinin öğretim programlarında belirtilen konular, bilimsel düşünceyi esas alarak öğrencilere aktarılır.
12. sınıfa geçen öğrenciler, okulun resmi başlama tarihinden önceki yaz döneminden başlayarak, tüm eğitim-öğretim yılı boyunca, 12. sınıf konuları ile birlikte 9, 10, 11. Sınıf müfredatları da derslerimizde işlenmektedir. Böylelikle üniversite giriş sınavına tam olarak hazırlık süreci yaşanmış olur.
Fen Bilimleri’nin günlük yaşantımızla iç içe geçtiği durumlar laboratuvar çalışmaları ile pekiştirilir. Her yıl düzenlediğimiz yarışmalar, sergiler, geziler ve bilim şenlikleri gibi etkinliklerle zengin bir eğitim ortamı yaratılır. Bu aktivitelerle öğrencilerimizin devamlı değişen bir bilgi kütlesi olan bilimsel çalışmaları takip edebilmeleri ve kendilerine güven duymaları sağlanır. Üniversiteye hazırlık çalışmaları, konu testleri ve deneme sınavlarıyla zenginleştirilir, etüt derslerinde bireysel veya grup çalışmalarıyla birebir öğrenme ortamı oluşturulur.
Okullarımızın Lise sınıflarında Fizik, Kimya, Biyoloji dersleri İngilizce olarak okutulmaktadır. Bu derslerde öğrencilerimizin lise sınıfında okuyacakları İngilizce Fizik, Kimya, Biyoloji derslerindeki terminolojiye hakim olmaları amaçlanır ve genel olarak öğrencilere bilimsel terimler, Laboratuvarda can güvenliği ve gözlem yöntemleri tanıtılır. İngilizcenin geliştirilmesi ve İngilizce bilimsel yayınların takip edilmesi ve araştırılması üzerinde önemle durulur.
Fizik, Kimya, Biyoloji dersleri Milli Eğitim Bakanlığı’nın 4 yıllık öğretim programı esas ve ilkelerine uygun olarak yürütülmektedir.
Lise fen derslerinin işlenişi sırasında 3 temel amaç göz önünde bulundurulmaktadır.
- Öğrencilere fen konulan ile ilgili genel bilgi ve yasalan vermek.
- Fen dersler aracılığı ile öğrencilere zihinsel ve el becerilerini kazandırmak.
- Fen ve teknoloji alanındaki meslek eğitimleri için temel oluşturmak.
Fen Bölümü Çalışmaları
Çalışma Kağıtları: Öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan etkinlik temelli çalışma kağıtları öğrencilerin derste ve sonrasında konuları daha iyi anlamalarını sağlamak için kullanılmaktadır.
Laboratuvarlar: Tüm fen deneyleri teknolojik olarak donanımlı laboratuvarlarımızda yürütülmektedir. Bu sayede öğrencilerin soyut kavramları somutlaştırmalarına yardımcı olacak görseller, animasyonlar ve sanal deneyler ders sırasında kullanılabilmektedir.
Dijital Ortamlar: Derslerin işlendiği dersliklerde ve laboratuvarlarımızda akıllı tahta ve barkovizyon cihazları yer almaktadır. Dijital ortamda hazırlanan dersler öğrencilerle işlenirken, belgesel, film. müzik, elektronik kitap ve dergi içerikleri gibi konu ile ilgili her tür dijital kaynak sınıftan erişilebilir durumda öğrenci ve öğretmenlerin kullanımındadır.
Deneme Sınavları : Lise ve üniversiteye hazırlık için merkezi sistemle yapılan deneme sınavları ile öğrencilerin tüm Antalya Koleji Okullarındaki öğrencilere göre akademik durumları incelenmekte ve öğretmenleri tarafından gerekli geri bildirimler yapılmaktadır.
Etütler ve Soru Çözüm Saatleri : Deneme sınavı sonucuna göre ve öğrencinin ihtiyaç duyması halinde konu anlatımı, belirli periyotlarla grup dersleri ya da birebir dersler şeklinde yapılmaktadır. Deneme sınavında ve ödevlerinde, öğrencilerimizin yapamadığı sorular ise soru çözüm saatlerinde ilgili branş öğretmenleri tarafından çözülmektedir.
Ders dışı faaliyetler: Fen derslerinin teknoloji ve yaşamla bütünlüğünün sağlanması için bilim merkezleri ve müzelere geziler düzenlenmekte, öğrencilerin derste öğrendiği konuların gerçek hayatta nasıl kullanıldığını görmeleri sağlanmaktadır.
Fizik
Fizik dersinin amacı: Fiziğin yaşamın kendisi olduğunu özümsemiş, karşılaşacağı problemleri bilimsel yöntemleri kullanarak çözebilen, Fizik – Teknoloji – Toplum ve Çevre arasındaki etkileşimleri analiz edebilen, kendisi ve çevresi için olumlu tutum ve davranışlar geliştiren, bilişim toplumunun gerektirdiği bilişim okuryazarlığı becerilerine sahip, düşüncelerini yansız olarak ve en etkin şekilde ifade edebilen, kendisi ve çevresi ile barışık, üretken bireyler yetiştirmektir.
Fizik derslerinde:
- Öğrencilere temel Fizik kavram, prensip, genelleme ve olguları kazandırmanın yanı sıra,
- Öğrencilerimizi modern çağın bir gereği olarak araştıran, soran, sorgulayan, inceleyen ve bu becerileri yaşamın her alanında kullanabilen,
- Günlük hayat ile fizik arasında bağlantı kurabilen,
- Karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel metodu kullanabilen bireyler olarak yetişmelerini sağlamak amaçlanır.
Kimya
Kimya dersinin amacı:
- Madde ve maddeler arası etkileşimler ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi ve kavrayış edinmek, bu kavramların tarihsel gelişimi, bireysel, sosyal, ekonomik ve teknolojik dünyaya etkileri ve çevre ile ilişkileri ekseninde bir bilinç geliştirmek;
- Belli bir konuya özgü veri ve bilgilerden kavram ve modellere ulaşma yetisi; bu kavram ve modellerin açıklanmasında kimya terimlerini kullanma becerisi; gözlem, deney, veri toplama gibi basit becerilerden problem çözmeye geçiş mahareti ve üst düzey iletişim ilişkilerine uyum sağlamak;
- Maddeyi ve maddeler arası ilişkileri inceleme – kavrama arzusu, kendine, çevresine, topluma ve başkalarının görüşlerine saygı itiyadı, kimyanın çeşitli alanlarında farklı görüşleri eleştirel bir gözle karşılaştırma alışkanlığı kazandırmaktır.
Kimya derslerinde öğrencilerin:
- Maddenin yapısı, çeşitleri, kimyasal tepkimeler, temel kimya yasaları ve benzeri konularda
- bilgilenmeleri sağlanır.
- Kimyanın günlük yaşantımızdaki yeri ve öneminin anlaşılabilmesi için gezi ve araştırmalara programda yer verilir.
- Kimyanın diğer disiplinlerle ilişkisi örneklerle vurgulanır.
Ders Materyalleri:
- Müfredata uygun deneylerin ve araştırma projelerinin yapılabilmesine uygun fizik, kimya, biyoloji laboratuvarları
- Akıllı tahta
- Barkovizyon
- Modeller, deney setleri, slayt ve CD’ler
- Sürekli bilimsel yayınlar, kitaplar
- Ortak Üniversite sınavları denemeleri
- Ortak konu tarama testleri
Biyoloji
Biyoloji dersinin amacı: Öğrencilerin canlının temel yapı ve bileşenlerini kavraması, çevreyi tanıması ve koruması, çevrenin insan hayatındaki önemini anlaması, ülkemizin biyolojik zenginliklerini tanıyarak çevre bilinci ile doğru kullanabilmesi sağlanır. Biyolojinin günlük yaşantımızdaki yeri ve öneminin anlaşılabilmesi için gezi ve araştırmalara programda yer verilir. Biyolojinin diğer disiplinlerle ilişkisi örneklerle vurgulanır.
Biyoloji derslerinde:
- Özelde biyolojinin, genelde fen bilimlerinin uğraşı alanlarını öğrenerek bilimin kültüre nasıl katkıda bulunduğuna ilişkin bilgileri geliştiren,
- Biyolojiye ilişkin çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumlara sahip olan ve tüm bunları doğal dünyayı daha iyi anlamak için kullanan,
- Sorumluluk taşıyan bilinçli bir birey olarak bilimsel değerlerin birey, toplum ve çevre açısından önemini fark eden ve bu değerleri özümseyen,
- Günlük hayatla ilgili sorunların çözümünde biyoloji bilgisini kullanan,
- Karşılaşılan problemlerin çözümünde bilimsel metodu kullanan,
- Biyoloji ile ilgili meslekler için gerekli bilişsel ve duyuşsal temelleri oluşturan,
- Sahip olduğumuz biyolojik zenginliklerin tanınmasına ve korunmasına yönelik gerekli bilinci kazanmış bir birey olarak farklı etkinliklere katılan bireyler yetiştirmektir.
Okullarımızdaki Sosyal Bilgiler Eğitiminin Vizyonu
21. yüzyılın çağdaş, Atatürk İlkeleri ve İnkılâplarını benimsemiş, Türk tarihini ve kültürünü kavramış, temel demokratik değerlerle donanmış ve insan haklarına saygılı, yaşadığı çevreye duyarlı, bilgiyi deneyimlerine göre yorumlayabilen, eleştirel düşünebilen, yaratıcı, sosyal katılım becerileri gelişmiş, sosyal yaşamda etkin, üretken, haklarını ve sorumluluklarını bilen, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını yetiştirmektir.
Günümüz artık bilgi çağıdır. Bilginin üretimi, katlanarak artışı, yeni bilgilere ulaşma hızı toplumları ve bireyleri etkilemektedir. Çağımızda tartışılmaz üstünlük “bilgiyi üreten” ve “bilgiyi kullananlarındır. Bu durum öğrenme sürecini ve öğretmenlerin rollerini değişime zorlamaktadır. Bu bağlamda Sosyal Bilgiler eğitiminin de gelişen ve değişen bu sosyal hayata cevap vermesi gerekmektedir.
Bu yaklaşım doğrultusunda öğretmenlerimiz,
- Her öğrenciye ulaşabilmek için öğrenme-öğretme yöntem ve tekniklerindeki çeşitliliği dikkate alır.
- Öğrencileri düşünmeye, soru sormaya ve görüş alışverişi yapmaya özendirir.
- Öğrencilerin fiziksel ve duygusal açıdan sağlıklı ve mutlu bireyler olarak yetişmesini amaçlar.
- Kültürel kimliğimizi merkeze alarak, evrensel değerlerin benimsenmesine önem verir.
- Öğrencilerin haklarını bilen ve kullanan, sorumluluklarını yerine getiren bireyler olarak yetişmesini önemser.
- Öğrencilerin toplumsal sorunlara karşı duyarlı olmasını, bu sorunlara çözüm üretmesini sağlar.
- Öğrencilerin öğrenme sürecindeki deneyimlerini kullanarak çevreyle etkileşim kurmasına olanak sağlar.
- Periyodik olarak, öğrenci çalışma dosyalarına bakılarak öğrenme ve öğretme süreçlerinin akışı içerisinde değerlendirmeye olanak sağlar.
Bu dersle öğrencilerin, demokratik değerleri benimsemiş vatandaşlar olarak içinde yaşadığı topluma uyum sağlamalarını ve öğretim süresince edindikleri bilgiyi problem çözmede, eleştirel düşünmede ve yaratıcı düşünmede kullanmalarını sağlayacak donanımlar kazandırmayı amaçlamaktadır.
Sosyal Bilimler Bölümünde Tarih, Coğrafya, Felsefe Grubu ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri bulunmaktadır.
Tarih
Günümüzde siyasi, sosyal, ekonomik ve teknolojik alanlarda yaşanan hızlı değişme, bireylerin ve toplumların karşılaştığı karmaşık sorunlar, toplumsal kalkınmada insan faktörü, insanlar arası ilişkiler ve toplumsal değerler tarih öğretiminin önemini artırmıştır.
Öğrencilerimizin dünyayı anlama ve anlamlandırmada bilinçli vatandaşlar olarak yetiştirilmelerini sağlamada tarih eğitimi son derece önemlidir. Bu açıdan, tarihe duyarlı ve tarih bilincine sahip insan yetiştirmek okullarımızın temel amaçları arasındadır.
Bu doğrultuda öğretmenlerimiz güncel olayları sorgulayabilen, eleştirel düşünen, tarihsel empati kurabilen, bir konu hakkında kanıtları analiz edip kendi düşüncesini ortaya koyabilen bireyler yetiştirmeyi ön planda tutmaktadır.
Öğretmen öğrenme sürecinde farklı düşüncede kanıtları öğrencilerine sunabilmekte tartışma ortamı yaratabilmektedir. Öğrencilerimizin bir tarihçi gibi düşünebilmesi sağlanmakta ülkemizin ve toplumların karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilecekleri ortamlar sağlanmaktadır.
AMAÇLARIMIZ
- Atatürk ilke ve inkılâplarının, Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmesindeki yerini kavratarak öğrencilerin laik, demokratik, ulusal ve çağdaş değerleri yaşatmaya istekli olmasını sağlamak,
- Geçmiş, bugün ve gelecek algısında tarih bilinci kazandırmak,
- Türk tarihini ve Türk kültürünü oluşturan temel öge ve süreçleri kavratarak öğrencilerin kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesinde sorumluluk almalarını sağlamak,
- Türk milletinin dünya kültür ve uygarlığının gelişmesindeki yerini ve insanlığa hizmetlerini kavratmak,
- Tarih boyunca kurulmuş uygarlıklar ve yaşayan milletler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak,
- Öğrencilerin kendilerini kuşatan kültür dünyaları hakkında meraklarını gidermek,
- Öğrencilerin farklı dönem, mekân ve kişilere ait toplumlar arası siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik etkileşimi analiz ederek bu etkileşimin günümüze yansımaları hakkında çıkarımlarda bulunmalarını sağlamak,
- Barış, hoşgörü, karşılıklı anlayış, demokrasi ve insan hakları gibi temel değerlerin önemini kavratarak bunların korunması ve geliştirilmesi konusunda duyarlı olmalarını sağlamak,
- Kendi kültür değerlerine bağlı kalarak farklı kültürlerle etkileşimde bulunabilmelerini sağlamaktır.
Coğrafya
Coğrafya, yeryüzünün fiziksel özellikleri ve bu özelliklere göre şekillenen, çeşitlenen insan yaşayışını, faaliyetlerini ve kültürünü bunlar arasındaki ilişkileri inceleyen bir bilimdir. Lise öğrenimi boyunca yeryüzü şekillerini, iklimi, su kaynaklarını, bitki ve hayvanların dağılışını, doğal afetleri, nüfus, yerleşme ve ekonomik faaliyetleri derslerimizde işlemekteyiz. Türkiye dışından seçilmiş bazı bölge ve ülkelerin doğal ve beşerî özellikleri de konularımız arasındadır. Öğrencilerimizin 21. yüzyılı siyasal, ekonomik, kültürel ve ekolojik anlamda doğru yorumlaması, bunlarla etkileşiminde uyumlu ve bilinçli adımlar atabilmesi için öğrenci merkezli güncellik ilkesinin ön planda olduğu bir coğrafya eğitimine ihtiyaç vardır. Hızla artan teknolojik gelişmeler, özellikle bilgi-iletişim alanlarında yaşanan hızlı değişim, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel etkileşimleri artırmıştır. Dünyanın herhangi bir yerinde oluşan çevresel bozulma, farklı ölçeklerde olmakla birlikte, dünyanın birçok yerinde etkisini hissettirebilmektedir. Öğretmenlerimiz coğrafya konularını günlük hayatla ilişkilendirmekte öğrencilerin günümüz dünyasını anlamaya yönelik bakış açıları geliştirmelerine yardımcı olmaktadır. Bu bağlamda öğrencilerimizin, coğrafya eğitimi ile dünyayı algılama, anlama ve değerlendirme açısından coğrafi bilinç kazanmalarına olanak sağlanmaktadır. Son yıllarda hem ülkemizde hem dünya genelinde yaşanan doğal afetler afet bilinci ve afet eğitiminin önemini bizlere hatırlatmış oldu. Çevreye duyarlı çevreyle uyumlu insan profilinin oluşmasında coğrafya eğitiminin önemi tartışılmazdır. Bu Açıdan bakıldığında coğrafya dersi, çevreyi tanıyan, sorumluluklarının ve sınırlarının farkında olan doğal afet bilincine sahip bireylerin yetişmesi açısından önemli bir derstir.
Coğrafya, doğa ve insan süreçleri ve etkileşimleri ekseninde fen ve sosyal bilimler arasında ilişki kuran bir disiplindir. İlköğretim programlarında Fen ve Teknoloji ile Sosyal Bilgiler derslerinde coğrafyaya ait konuların işlenmesi bu nedenledir.
Coğrafya bilimi; günümüz dünyasından beslenerek yeni yaklaşımlar geliştirmesi gerekliliği açısından öğrencilerin, günümüz dünyasını anlamaya yönelik bakış açıları geliştirmelerine yardımcı olur.
Öğretmenlerimiz derslerini planlarken hazırladıkları etkinliklerde eleştirel ve yaratıcı düşünme, iletişim ve empati, problem çözme, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, harita okuma, gözlem, arazi çalışma, coğrafî sorgulama, tablo, grafik ve diyagram hazırlama ve yorumlama, zamanı algılama kanıt kullanma becerilerini kullanılabileceği ortamlar oluşturmaktadır. Yine öğretmenlerimiz sınıf içi etkinlikler ile geliştirdiği becerileri pekiştirmek için ödev veya projeler vermektedir.
9, 10, 11 ve 12. sınıflardaki 2 saatlik zorunlu ve seçmeli coğrafya dersleri aşağıda belirtilen öğrenme alanlarına ait kazanımlardan oluşmaktadır.
- DOĞAL SİSTEMLER
- BEŞERİ SİSTEMLER
- MEKÂNSAL BİR SENTEZ: TÜRKİYE
Ç. KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER
1.ÇEVRE VE TOPLUM
AMAÇLARIMIZ
- Dünyayı ve ülkemizi iyi tanıyan, çağımız sorunlarını çok boyutlu olarak kavratabilmek,
- İnsan – doğa ilişkisi çerçevesinde coğrafi bilgi teknolojilerinden de yararlanarak coğrafî sorgulama becerileri kazandırmak,
- Evrene ait temel unsurları yaşamla ilişkilendirmelerini sağlamak,
- Doğa ve insan sistemlerinin işleyiş ve değişimini kavramalarını sağlamak,
- Yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait mekânsal değerlere (doğa ve insanın ürettikleri ve biriktirdikleri) sahip çıkma bilinci geliştirmek,
- Ekosistemin işleyişine yönelik sorumluluk bilinci geliştirmek,
- Doğa ve insan sistemlerinin ürettiği değerlerin uyumlu birlikteliği ve sürekliliği için mekânsal planlamanın önemini kavrayarak insan ve doğa kaynaklarının kullanımında “tasarruf bilinci” geliştirmek,
- Mekânsal süreçlerin yerel ve küresel etkileşim içinde olabilirliğini irdelemelerini sağlamak,
- Kalkınma süreçlerinin doğayla uyumlu kılınmasının önemini kavratmak,
- Doğal afetler ve çevre sorunlarını değerlendirerek korunma ve önlem alma yollarına yönelik uygulamalar geliştirmek,
- Ülkelerin oluşturdukları bölgesel ve küresel düzeyde etkin olan, çevresel, kültürel, siyasi ve ekonomik örgütlerin coğrafî açıdan uluslararası ilişkilerdeki rolünü kavramak,
- Bölgesel ve küresel ilişkiler açısından Türkiye’nin konum özelliklerini kavrayarak sahip olduğu potansiyellerle coğrafî bir birikim ve sentez ülkesi olduğunun bilincine varmalarını sağlamak,
- Coğrafî değerlerin “vatan bilincinin” kazanılmasındaki önemini özümsemelerini sağlamaktır.
Felsefe Grubu Dersleri
Felsefe öğretim programları içinde Felsefe Grubu dersleri olarak “Psikoloji, Sosyoloji ve Mantık” bilimleri bulunmaktadır. Felsefe dersi, Psikoloji bilimiyle bireyin kendi varoluşunu algılamasında, Sosyoloji bilimiyle toplumsal alandaki varlığını kavramasında ve Mantık bilimiyle de düşünme becerileri elde etmesinde ana rol teşkil etmektedir.
Öğretmenlerimiz ders programlarını uygularken öğrencilerin bireysel farkındalıklarını arttırmaya, sorumluluklarını bilen, milli ve evrensel değerlere sahip mutlu, dünya vatandaşı bireyler yetiştirmeye dikkat etmektedirler.
Bu sayede öğrencilere hayatı korkusuzca sorgulayabilecekleri, keşfedebilecekleri, toplumsal ve bireysel problemleri çözebilecekleri, münazaralar yapabilecekleri ortamlar sağlanmaktadır.
AMAÇLARIMIZ
- Öğrencilerimizin kendini tanımaları
- Kendi hayatlarının baş aktörü olabilmeleri
- Düşünce özgürlüğüne sahip olmaları
- Orijinal fikirler üretmeleri
- Farklı fikirlere açık olmaları
- Ön yargılardan uzak bir bakış açısı oluşturmaları
- Konulara çok yönlü bakabilmeleri
- Toplumsal ve kişisel olaylara rasyonel çözümler bulmaları
- Empati ve öz farkındalığa sahip olmaları
- Bilgi edinmeye tutkulu, Atatürk’ün temel ilkelerine bağlı, teknoloji ve bilimin ışığında ilerleyen bireyler olmaları hedeflenmektedir.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
İnsanlık tarihinin en temel gerçeklerinden biri olan din olgusu okullarımızda disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Bu sayede öğrencilerimiz dinin kültür üzerindeki yansımalarının ve değerlerimize kaynaklık eden en temel yönlerinin farkında olur.
Bu derste öncelikle İslam dinine ilişkin temel kavramların ve ilkelerin öğretilmesinin yansıra diğer dinler, inanç biçimleri ve dünya görüşleri hakkında da bilgi verilmektedir. Öğrencilere, çeşitli inanç ve düşünce sistemlerinin bir farklılık değil bir zenginlik olduğu düşüncesi kazandırılmaktadır.
Dinlerin öğretileri evrensel ahlak ilkeleri ile ilişkilendirilerek sunulmaktadır.
AMAÇLARIMIZ
Milli eğitimin genel amaçları ve dersin özel amaçları doğrultusunda;
- Doğru bir din anlayışına sahip,
- Öz değer bilinci yüksek,
- Beden, zihin, ahlak, duygu bakımından dengeli ve sağlıklı
- Ötekinin dünya görüşüne saygılı
- Milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan
- Sorumluluk sahibi
- Vicdanlı bireyler yetişmesine katkıda bulunmaktır.
Unutulmamalıdır ki gelecekte öğrenciler hangi mesleği seçerlerse seçsinler, bildikleri yabancı dil düzeyleri ve çeşitliliği ile fark yaratacaklardır. Antalya Koleji Okulları Yabancı Diller Bölümü, dil eğitimini, geleceğimizin dünyasına yön verecek bireyler yetiştiriyor olmanın farkındalığıyla yapmaktadır. Yabancı dil öğretimi kapsamında, okullarımızda 21. yüzyıl becerileri olarak nitelendirilen, üst düzey düşünme becerileri edindirmek ve geliştirmek üzerine kurulu bir anlayış vardır. Öğrencilerimiz dili öğrenme ve geliştirme sürecinde eleştirel, analitik ve entelektüel düşünebilme, problem çözme, yaratıcılık, işbirliğine açık olma, esnek olabilme, liderlik, üretkenlik ve etkili iletişim kurma, medya ve internet okur-yazarlığı gibi becerileri doğal olarak geliştirirler ve geleceğe bir adım önde başlarlar. Bu anlayış yaşam-boyu öğrenme felsefesi ile bütünleşir ve öğrenilen dil bir ders olmaktan çıkar ve doğal bir öğrenme süreci haline gelir.
Antalya Koleji Okulları Cambridge International Assessment okuludur. Güçlü ve sürekli kendini geliştiren dinamik yapısıyla, Türk ve yabancı öğretmenlerden oluşan bölümümüz, mesleki eğitimlere katılarak güncel materyaller hazırlamakta, ve öğrencileri dil açısından en iyi şekilde yetiştirmektedir. Teknolojik donanımlı sınıflarımızda bilgisayar ve internet destekli programlar eşliğinde öğrencilerin konuşma, okuma, yazma ve dinleme gibi bütün dil becerilerde kendilerini etkili bir şekilde ifade etmeleri sağlanır.
9 ve 10. Sınıflarda Cambridge International IGCSE Sertifika programı uygulanır. (International General Certificate of Secondary Education) Program kapsamında Fizik, Kimya Biyoloji ve Matematik dersleri İngilizce verilir. Buna ilaveten IGCSE İngilizce programı da vardır. Bu bağlamda disiplinler arası işbirliği yapılır. Öğrenciler 10. Sınıfın sonunda bu beş dersten sınava girerek, uluslararası geçerliliği olan sertifikayı almaya hak kazanırlar. Bu sertifika dünyada 6oo den fazla ülkede üniversiteye girişte kolaylık sağlar. Bu program hafta içi ve hafta sonu etütlerle de desteklenir. 11. Sınıfta ise öğrenciler IELTS; TOEFL ve SAT sınavlarına hazırlanırlar. Üniversitelere yerleşen öğrencilerin hazırlık sınavını atlaması sağlanır.
Yabancı dil dersleri, yaz dil okulları, TED TALKS etkinlikleri ( Technology, Entertainment, Design) uluslarası projeler, sosyal sorumluluk projeleri, MUN (Model United Nations) , Münazara etkinlikleri, yurtdışı öğrenci değişim programları, tiyatro vb etkinliklerle desteklenir, böylece öğrencilerin dili etkin bir şekilde kullanmaları ve sosyal olarak gelişmeleri hedeflenir.
Antalya Koleji YEDMUN (YOUTH; EDCATION & DEVELOPMENT) konferansını her yıl düzenler. Her yıl yüzlerce öğrencinin konuk edildiği YEDMUN Konferansı, ülkemizdeki en prestijli MUN konferanslarındandır. Sosyal Sorumluluk projeleri için Yabancı Diller Bölümü, çeşitli Sivil Toplum Kuruluşları ile işbirliği yapar.
Antalya Koleji bir PASCH okuludur. (Schulen: Partner der Zukunft= Okullar Geleceğin Ortakları) PASCH Okulları Alman Hükümeti ve Goethe Enstitüsü tarafından müfredat, materyal, öğretmen eğitimleri gibi konularda desteklenir. Antalya Koleji Okullarında Almanca dersleri 2. Sınıftan itibaren her kademede 4 saat olarak verilir. Antalya Koleji öğrencileri, her yıl çok sayıda PASCH projesine katılarak, gerek yurt içindeki, ve gerekse yurtdışındaki ücretsiz kamplara ve yaz dil okullarına katılma hakkı elde ederler.
Dünyadaki sayılı PASCH okullarından biri olan Antalya Koleji , Almancada öğrencilerin liseden en az B2 sevisiyle mezun olmalarını hedefler. Üniversiteyi Almanya’da okumak isteyen öğrencilere de Almanca ETÜT desteği verilir. PASCH Projelerinde, drama, müzik , spor , bilim, edebiyat ve tiyatro dallarında yarışmalar yapılır. Bütün bu çalışmalar sonucunda, öğrenciler Antalya Koleji’nden iki dil öğrenmiş olarak mezun olmanın farklılığını yaşarlar.