Sosyal Sorumluluk
Kendi geleneklerine ve kültürüne sahip çıkan, insan haklarına saygılı, yeniliklere açık, yeteneklerinin bilincinde, sosyal yaşamlarında tutarlı, sorumluluk sahibi, paylaşmayı bilen, çevreye ve topluma duyarlı bireyler yetiştirmektir.
Antalya Koleji Okulları sosyal sorumluluk projelerini tek bir çatı altında toplamak, dayanışma ve yardımlaşma duygularını harekete geçirmek, sorumluluk bilincini yerleştirmek amacıyla oluşturulmuştur.
Sosyal sorumluluğun, yardımseverliği kapsadığı fakat bunun ötesinde de bir bilinç gerektirdiği düşüncesiyle her yıl sadece öğrencilerimizi değil velilerimizi ve tüm çalışanlarımızı kapsayan, çevre okulları ve toplumu da bilinçlendirmeyi amaçlayan geniş kapsamlı, çok yönlü ve sürdürülebilir projeler üretmektedir.
Hedefimiz, başlattığımız ve yürüttüğümüz projelerin çocuklarımıza örnek olması, hayatında sevgi ve yardımlaşmayı ön planda tutan bir toplum yetiştirmemize katkı sağlamasıdır.
Sosyal Sorumluluk Projeleri (SSP):
1. İLKÖĞRETİM VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE DEPREM BİLİNCİ
AMAÇ: Afete Hazırlık konusu toplumun tüm düzeylerini ilgilendirmektedir. Afete hazır bir toplum yaratma misyonu çerçevesinde ileriye dönük olarak çocuk ve genç neslin önemi çok büyüktür. Afete hazırlık bilinci, toplumun bireylerine çocuk yaştayken verilir ve zamanla geliştirilirse çok daha verimli olmaktadır. Türkiye deprem kuşağında yer alan bir ülkedir. Ülke arazisinin %92’si, fay hatları ile çevrili deprem bölgesindedir. Kentsel alanların%80’inden fazlası, birinci ve ikinci derece deprem bölgesini oluşturmaktadır. Doğal afetler arasında depremin maddi ve manevi zararı en fazladır. Depremin öneminin ve farkındalığının artırılması için sosyal sorumluluk etkinliğimizin temel amacı arasında ilköğretim ve ortaokul öğrencilerine deprem bilincinin kazandırılması yer almaktadır.
2. BARINAKTAKİ HAYVANLARA SAHİP ÇIKIYORUZ
AMAÇ: Öğrencilerin hayvan barınağı için bağış yoluyla para toplayıp, ihtiyaç sahibi hayvanlara mama ulaştırarak empati kurma, hayvanları koruma bilincinin gelişmesi ve Dünya’nın yalnızca insan yaşamı için değil aynı zamanda hayvanlar için de ev sahipliği yaptığı bilincini aşılama.
3. YEŞİL NEFES ANTALYA
AMAÇ: Öğrencilerin doğa koruma bilincini geliştirerek, çevreye daha duyarlı olması ve harekete geçmesini sağlamak.
4. DÜNYA SANAT GÜNÜ 15 NİSAN ZİÇEV ETKİNLİKLERİ:
RENGARENK VAZOLARDA RENGARENK ÇİÇEKLER YETİŞTİRME
AMAÇ: ZİÇEV bünyesindeki tasarlanan etkinliğe katılarak hem özel çocuklarla keyifli vakit geçirebilir hem de onların eğitimlerine katkı sağlarlar. Vazo renklendirme ve çiçek ekim atölyeleri vasıtasıyla özel çocuklara deneyim ve bilgilerini aktararak onların daha üretici bireyler haline gelmelerini sağlar.
5. DÜNYA SANAT GÜNÜ 15 NİSAN ZİÇEV ETKİNLİKLERİ:
PROJE HAMURU İLE ÜÇ BOYUTLU TASARIMLAR YARATMA
AMAÇ: ZİÇEV bünyesindeki tasarlanan etkinliğe katılarak hem özel çocuklarla keyifli vakit geçirebilir hem de onların eğitimlerine katkı sağlarlar. Seramik ve Proje Hamuru ile üç boyutlu tasarımlar oluşturarak özel çocuklara deneyim ve bilgilerini aktararak onların daha üretici bireyler haline gelmelerini sağlar.
6. DÜNYA SANAT GÜNÜ 15 NİSAN ZİÇEV ETKİNLİKLERİ:
YAŞAMIN RENKLERİ
AMAÇ: ZİÇEV bünyesindeki tasarlanan etkinliğe katılarak hem özel çocuklarla keyifli vakit geçirebilir hem de onların eğitimlerine katkı sağlarlar. El işleri ve taş boyama atölyeleri vasıtasıyla özel çocuklara deneyim ve bilgilerini aktararak onların daha üretici bireyler haline gelmelerini sağlar.
7. DÜNYA SANAT GÜNÜ 15 NİSAN ZİÇEV ETKİNLİKLERİ:
YENİDEN TASARLIYORUM, YENİDEN ÜRETİYORUM
AMAÇ: ZİÇEV bünyesinde tasarlanan etkinliğe katılarak hem özel çocuklarla keyifli vakit geçirebilir hem de onların eğitimlerine katkı sağlarlar. Üç boyutlu ahşap tasarım ve renklendirme atölyesi vasıtasıyla özel çocuklara deneyim ve bilgilerini aktararak onların daha üretici bireyler haline gelmelerini, renkleri ve dokuyu daha yakından tanımayı sağlar.
8. SCHOOL NEWSPAPER FOR INTERNATIONAL STUDENTS
(Bakalorya Öğrencileri İçin Okul Gazetesi)
AMAÇ: Bakalorya öğrencileri arasında dil bariyerini aşarak ortak bir haberleşme ortamı yaratmak. Pek çok dil konuşulan Bakalorya sınıflarında İngilizce yayımlanan bir okul gazetesi ile okula aidiyet bilincini geliştirmek.
9. YEŞİL KUCAĞIMIZ, AĞAÇLARLA HUZUR BULUŞMASI
AMAÇ: Huzurevi sakinleriyle beraber gençlerin bir araya gelerek farklı yaş gruplarının ortaklaşa evimiz olan dünyaya kalıcı bir eser bırakarak hem gençlerin içinde geleceğe umut ve çevre bilincini aşılamak hem de büyüklerimizin yaşları kaç olursa olsun bu dünyaya hala yapabilecekleri ve arkalarında bırakabilecek eserler oluşturmalarına imkan sağlamak.
10. YKS İÇİN BİR KATKI DA BİZDEN!
AMAÇ: Okulumuzda eğitim alan 12. sınıf öğrencilerimizden MURGEM bünyesinde eğitim alan ve üniversite sınavına hazırlanan öğrenciler için kitap toplanarak yardımlaşma kültürü ve sosyal bilinç kavramlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
11. BİR DAMLA MUTLULUK, BİR DAMLA DESTEK
AMAÇ: ZİÇEV Vakfı’na maddi destek sağlamak amacıyla laboratuvarlarımızda kendi ürettiğimiz kolonyaların satış ve pazarlamasını yürütmek.
12. MİNİKLERLE MATEMATİK
AMAÇ: Anaokulu öğrencilerine matematiği eğlenceli bir dil ile anlatmak. Lise öğrencileri ile anaokulu öğrencilerini bir araya getirip Pi Günü kapsamında renkli boncuklarla pi sayısına göre belirlenmiş renklerde bileklik yapımı.
13. İLKOKUL OYUN TENEFFÜSÜ
AMAÇ: Geleneksel çocuk oyunlarının unutulmamasını sağlamak.
14. SPORTİF BECERİ KOORDİNASYON
AMAÇ: Bedensel hareket gelişimini sağlamak.
15. OKUL İÇİ ORGANİZASYON VE PLANLAMA
AMAÇ: Planlama ve organizasyon becerilerini arttırmak.
16. ORTAOKUL-LİSE DAYANIŞMASI
AMAÇ: Lise öğrencilerinin sorumluluk alma bilinci ile yapması gereken görevleri zamanında ve tam olarak yapması, grup çalışmasına uyum sağlama becerilerini geliştirmek ve hem akranları ile hem de farklı yaş gruplarıyla etkili iletişim kurmalarını sağlamak.
17.BU HİKÂYE SENİN
AMAÇ: Öğrencileri teknolojinin dışında kendi hayal dünyalarını geliştirmeye sevk etmek ve kitap okumanın ve yazmanın zevkini hissettirmek.
18.ÜNİVERSİTEMİ TANIYORUM
AMAÇ: Lise öğrencilerinin hem resmi kurum ve kuruluşlarla iletişim becerini geliştirmek hem de sorumluluk alma bilinci, verilen görevleri zamanında tamamlama becerileri kazandırmak.