İlkokulda temelleri verilen ana dilimizi, ortaokulda bir üst seviyeye taşımak için dinleme, anlama, okuma ve anlatma becerilerini geliştirmemiz gerektiğinin bilincini taşımaktayız. Bu yüzden 5-8. sınıflar düzeyinde haftada bir saat “okuma saati” etkinliği ile öğrencilerimize bu alışkanlığı kazandırmak temel hedeflerimizden biridir.
Öğrencilerimizin LGS sınavlarına tam hazır olmaları için gerekli tüm çalışmalar yapılmaktadır. Yıl boyunca düzenlenen “münazara” etkinlikleri, şiir dinletileri, kompozisyon yarışmaları, tiyatro çalışmaları ile hayat boyu elde edecekleri tüm başarılarında kendilerini ifade edebilmelerinde Türkçeyi etkin olarak kullanabilmelerinin yaşamsal başarılarını doğrudan etkileyeceğinin bilincindeyiz.
Öğrencilerimize özgün düşünebilme, araştırabilme, teoriler üretebilme, bilimsel düşünme alışkanlığını geliştirebilme, analiz ve sentez yapabilme becerilerini kazandırmayı amaçlar. Matematiksel düşünce sisteminin evrensel ve hayatın her alanında geçerli olduğunu, kullanılan yöntemlerin kaynağının doğadan geldiğini, kısacası hayatın kendisinin matematik olduğunu öğrencilerine aşılar.
Mantık dersleri kapsamında yeni nesil sorulara geniş çerçeveden bakabilmeyi sağlar. Öğrencilerimizin portfolyo ve proje çalışmaları matematiği somutlaştırmalarına olanak sağlar. Öğrencilerimiz bu bilgileri TÜBİTAK “Bu Benim Eserim” proje çalışmaları, Pi Şenliği, Türkiye Zeka Vakfı çalışmaları, Türk Beyin Takımı Yarışmaları, Türkiye Zeka Oyunları Yarışması, Uluslararası Kanguru Matematik Yarışması, TÜBİTAK Ulusal Matematik Olimpiyatları’nda hayata geçirerek üstün başarılar sergilemektedir.
Bireysel farklılıkları ne olursa olsun bütün öğrencilerin fen okuryazarı olarak yetişmesidir. “Laboratuvarlar sadece deney, araştırma ve gözlem yapılan yerler değildir. Aynı zamanda genç beyinlerin merak duygusunu bilim alışkanlığına dönüştüren heyecan ve eğlence merkezleridir.” Öğrencilerimiz fen bilimleri ilke ve metotlarıyla düşünme alışkanlıklarını geliştirirler. Tüm sınıf seviyelerinde laboratuvar çalışmaları büyük önem taşır. Okulumuzdaki fen bilimleri laboratuvarları, fiziki ortamı ve donanımıyla öğrencilerimize en ideal öğrenme ortamını sağlar.
Okulumuz, “Uluslararası Eko Okullar” programı kapsamında “Çöp Atık ve Geri Dönüşüm” ve “Su” konularını Eko Tim öğrencilerimizin yaptığı çeşitli eylem ve faaliyetlerle yürütmektedir. Sosyal sorumluluk projelerini önemseyen ve bu alanda farklılık yaratmaya çalışan okulumuz, çevreye verdiği duyarlılık ile 2020-2021 yılı Uluslararası Eko-Okullar Yeşil Bayrak Ödülü’nü almaya hak kazanmıştır. Öğrencilerimizin yıl boyunca çalışarak ürettikleri projeleri “Bilim Kültür ve Sanat” proje gününde geleneksel olarak sergilenmektedir. Günlük yaşam sorunlarına ilişkin sorumluluk alınması ve bu sorunları çözmede fen bilimlerine ilişkin bilgi, bilimsel süreç becerileri ve diğer yaşam becerilerinin kullanılması sağlanır.
Bilim insanlarının bilimsel bilgiyi nasıl oluşturduğu öğrenilir, oluşturulan bu bilginin geçtiği süreçleri ve yeni araştırmalarda nasıl kullanıldığını anlamaya yardımcı olunur. Öğrencilerimiz bu bilgileri TÜBİTAK “Bu Benim Eserim” proje çalışmaları, Uluslararası Destination Imagination Yarışması, “Ulusal Tales Fen Olimpiyatları’nda hayata geçirerek üstün başarılar sergilemektedir. Web 2.0 araçları yanında artırılmış gerçeklik ve 4D animal, 4D anatomy, Biodigital Human, Skyview, Phetcolarado, sanal lab, 3D simülasyon uygulamaları ile değerlendirme araçları olarak Nearpod, teachermade, QR code,- Genially gibi dijital uygulamalar derslerimizde aktif olarak kullanılmaktadır.
Sosyal Bilgiler derslerinde yaşayarak ve görerek eğitim önemli bir yer tutar. Etkin, kalıcı ve öğrencinin keyif alacağı bir eğitim için anlatımlarımız sık sık düzenlenen geziler ve görsel materyallerle desteklenir. Ayrıca öğrencilerimiz gerçekleştirdikleri performans görevleri ve projelerle araştırma, sorgulayabilme, analiz ve sentez yapabilme becerilerini geliştirir. LGS çalışmaları ise sınıflarda müfredata ve sınav sistemine uygun olarak yürütülür. Eğitim programımız ve etkinliklerimiz içinde öğrencilerimizin sosyal sorumluluk projelerinde aktif olarak yer almalarının öneminin de bilincindeyiz.
Özel Antalya Koleji Okullarında; Cambridge Uluslararası Programı, 2019-2020 öğretim yılında alınan onayla uygulanmaya başlanmış, öğrencilerimizin ömür boyu geçerliliği olan diplomalarla yabancı dil niteliklerini daha da geliştirmesi hedeflenmiştir. Program öğrencilerin sınıf içinde ve dışında akademik, sosyal, fiziksel, duygusal ve kültürel olarak gelişmelerini amaçlar.
Program bir bütün olarak İlkokul, (Cambridge International Primary) Ortaokul (Cambridge International Secondary) ve Lise 9 ve 10. sınıflarda sertifika programı (IGCSE) olarak devam eder. Bu programa dâhil olan öğrencilerimiz ÇİFT DİPLOMA almaya hak kazanır. Bu diploma, dünya çapındaki 600’ü aşkın üniversiteye giriş kolaylığı sağlamaktadır.
Ortaokulda, yüksek standartlarda İngilizce dil eğitimi sunan okullarımız, Fen Bilimleri ve Matematik derslerini Türkçe sunmanın yanında Cambridge Assessment International Education programı gerekliliklerine göre İngilizce olarak da sunuyor. Öğrenciler, Fen bilimleri ve Matematik derslerini ilkokuldan başlayarak İngilizce olarak da alıyor.
İkinci yabancı dil eğitimi okullarımızda 2. sınıftan itibaren haftada 4 saat Almanca eğitimi ile başlamaktadır. Goethe Enstitüsü, Yurt Dışı Eğitim İşleri Merkezi, Alman Akademik Servisi ve Kültür Bakanları Konseyi’nin Pedagojik Değişim Hizmeti Birimi ve dönemin Dış İşleri Bakanı Frank-Walter Steinmeier tarafından gerçekleştirilen PASCH “Okullar: Geleceğin Ortakları” projesi ile Özel Antalya Koleji Antalya’daki ilk ve tek PASCH Okuludur.
PASCH Projesi, Almanya ile özel bir bağlantısı olan dünya çapındaki 2000’den fazla PASCH okulunun yer aldığı ağı güçlendirmekte ve birleştirmektedir. Goethe-Institut 100’den fazla ülkede, milli eğitim sistemine bağlı yaklaşık 600 PASCH okuluna danışmanlık desteği verir.
Bu girişimin amacı, Almanya’yla canlı ve uzun vadeli ilişkiler kurulması ve okulların öğretmen ve öğrenciler arasındaki fikir alışverişini ve iş birliğini teşvik etmelerini sağlamaktadır. PASCH Federal Almanya’nın kültür ve eğitim politikasının diğer girişimleriyle de sıkı bir iş birliği içindedir; bu girişimlerden biri de Federal Almanya Dışişleri Bakanlığı’nın “Kulturweit” adındaki gönüllü programıdır. Hedefimiz, öğrencilerimizin ilkokuldan itibaren dilini öğrendikleri ülkelerin kültürlerini tanımalarını, dilsel ve iletişimsel becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Derslerimizde dil becerisinin tüm görsel ve işitsel araçlarla geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla seçilen çevrimiçi Almanca öğrenme programları sayesinde öğrencilerimiz bu dilde de hâkimiyet sağlamakta, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmektedirler. Küçük yaşta başlayan Almanca eğitimimizle öğrencilerimize çok iyi düzeyde konuşma ve anlama becerisi kazandırılmakta, öğrencilerimizin dil becerilerini uluslararası geçerliliği olan sınavlarla belgelendirmeleri sağlanmaktadır.